Medicina NaturistaRecomandate

Alimentele bogate în antioxidanţi, vitamine şi minerale care activează SISTEMUL IMUNITAR şi ne feresc de boli

Una dintre cele mai mai eficiente modalităţi pentru a ne proteja organismul de boli este de a consuma alimente ce conţin substanţe care activează sistemul imunitar.

Există multe alimente bogate în antioxidanţi, vitamine şi minerale care pot consolida sistemul imunitar.

Consumate ca atare, cel mai bine în stare crudă, sau transformate în sucuri nutriţionale, fructele şi legumele sunt extrem de benefice pentru organismul nostru.

Dintre alimentele bogate în antioxidanţi, vitamine şi minerale, merită amintite:

Alimente bogate în vitamina A pentru sitemul imunitar

Un nivel scăzut al vitaminei A favorizează apariţia durererilor de gât, infecţiilor sinusale şi ale urechilor.

Se găseşte în mod natural în:

  • laptele prins
  • gălbenuşul de ou
  • peşte şi uleiul de peşte
  • ficat şi alte organe animale
  • legumele galbene şi portocalii (morcovii, dovleacul)
  • fructe galbene şi portocalii (portocalele, caisele, piersicile, pepenele galben)
  • legume cu frunze verzi (spanacul, broccoli, frunzele de varză şi de rapiță)

Alimente bogate în vitamina C pentru sitemul imunitar

Protejează organismul împotriva infecţiilor şi bolilor, prin stimularea producţiei anumitor anticorpi care luptă contra virusurilor, bacteriilor şi fungilor.

Surse bogate de vitamina C sunt:

  • măceşele
  • cătina
  • coacăzele negre
  • fragii
  • căpşunile
  • broccoli
  • varza de Bruxelles
  • varza de iarnă
  • pătrunjelul
  • ardeiul gras
  • conopida
  • salata verde
  • guliile
  • spanacul
  • citricele (grapefruit, lămâi, mandarine).

Alimente bogate în zinc pentru sitemul imunitar

Reduc frecvenţa răcelilor şi a durerilor de gât, putând chiar scurta durata simptomelor răcelii.

Cele mai bune surse de zinc sunt:

  • carnea de pui
  • ficatul
  • peştele
  • gălbenuşul de ou
  • seminţele de dovleac
  • fasolea fiartă
  • lintea fiartă
  • migdalele
  • nucile
  • făina de ovăz
  • germenii de grâu.

Alimente bogate în fier pentru sitemul imunitar

Fierul este necesar în producerea globulelor roşii (hematii). Cele mai bune surse naturale sunt:

  • produse animale (ficat, carne de pui şi peşte)
  • fructe uscate
  • nuci
  • legume
  • cereale integrale.

Alimente bogate în cupru

Cuprul este necesar pentru producerea de celule sanguine în măduva osoasă. La fel ca şi în cazul fierului, lipsa acestei substanţe minerale limitează imunitatea. Îl găsim în:

  • ficat
  • rinichi
  • crustacee
  • struguri
  • nuci
  • legume
  • cereale integrale
  • mazăre
  • anghinare
  • ridichi.

Nu în ultimul rând, pentru a avea o imunitatea bună, capacitatea de a ne apăra de boli şi pentru eliminarea toxinelor din organism, trebuie să ne protejăm ficatul:

– se evită grăsimile saturate;

– se evită constipaţia;

– se consumă cât mai multe proteine vegetale;

– se bea multă apă.