Medicina NaturistaRecomandate

Pentru un SOMN profund, beţi CEAI din BANANĂ şi SCORŢIŞOARĂ

Fiecare a doua femeie şi fiecare al patrulea bărbat au probleme cu somnul, ne informează un sondaj recent.

Somnul ne guvernează sănătatea şi personalitatea, ne face mai frumoşi, mai deştepţi şi ne garantează succesul.

În plus, printre alte procese în timpul somnului se produc hormonii responsabili de regenerarea celulară. Lipsa somnului favorizează apariţia unei serii întregi de boli, precum diabetul, afecţiuni ale inimii, hipertensiune, iar cine doarme insuficient nu are şanse de viaţă lungă.

Ultimele cercetări ne aduc la cunoştinţă faptul că minima absolută coboară la cinci ore de somn obligatorii pe noapte, pentru ca organismul să se poată regenera.

Principalele recomandări pentru prevenirea unui somn neliniştit constau în:

  • Să nu ne uităm la televizor în camera de dormit;
  • Seara, să mâncăm cu cel puţin 3 ore înainte de a ne aşeza în pat şi de a dormi;
  • Să nu consumăm mai mult de un pahar de alcool.

Când insomnia s-a instalat deja, putem apela la remediile naturale. Unul dintre ele este ceaiul din banană şi scorţişoară, o băutură care favorizează starea de linişte interioară, nu creează dependenţă şi rezolvă problemele mai simple legate de insomnii.

Ceai din banană şi scorţişoară – Reţetă

Ceaiul de banane şi scorţişoară este foarte simplu şi rapid de preparat, are un gust plăcut, favorizează relaxarea, sprijină digestia şi îmbunătăţeşte calitatea somnului.

Consumat înainte de culcare, el poate fi considerat un elixir împotriva insomniei uşoare care nu durează mai mult de patru săptămâni – caz în care se recomandă sfatul unui specialist.

Ingrediente

1 banană de mărime medie

1 vârf de cuțit cu pudră de scorţişoară

500 ml. apă

Ceaiul din banana si scortisoara combate insomnia

Mod de preparare

Tăiaţi capetele bananei (spălată foarte bine, în prealabil) şi, fără a o decoji, feliaţi-o sau tăiați-o ȋn bucăți şi adăugaţi-o în apa clocotită. Lăsaţi amestecul să fiarbă pe foc timp de 10 minute, după care îndepărtaţi vasul de pe foc.

Lăsaţi ceaiul la infuzat (acoperit) timp de câteva minute, strecuraţi lichidul şi adăugaţi pudra de scorţişoară. Amestecaţi bine şi consumaţi.

Mod de administrare

Beţi 1 cană (250 ml.) din acest ceai, cu 40-60 de minute înainte de culcare. Lichidul rămas poate fi păstrat în frigider şi consumat în seara următoare.

Repetaţi tratamentul în fiecare seară, până simţiţi o ameliorare completă.

Bananele luptă cu insomnia

În compoziţia chimică a bananelor se regăseşte triptofanul, o substanţă naturală, care ajută la producerea vitaminei B3, numită şi niacină. Cu ajutorul triptofanului, creierul produce serotonină – un neurotransmiţător ce transferă impulsurile nervoase între celule. Astfel spus, acest aminoacid esenţial joacă un rol important în combaterea depresiei şi insomniei, stabilizând starea interioară de bine şi somnul natural, liniştit.

Pe de altă parte, bananele sunt o sursă bogată de potasiu şi magneziu, elemente cunoscute pentru proprietatea incontestabilă de a îmbunătăţi calitatea somnului. Ambele minerale reduc impactul negativ al excesului de cortizol, contibuind la relaxarea sistemului venos şi muscular.

Scorţişoara relaxează psihicul şi mintea

A fost demonstrat faptul că scorţişoara, administrată intern, precum şi simpla aromatizare a locuinţei cu această plantă, are efecte pozitive asupra psihicului şi minţii.

Uleiurile volatile pe care le conţine induc stări de optimism, de luciditate şi calm, conferind, în acelaşi timp, un anumit confort psihic. Este excelentă pentru combaterea depresiei şi insomniei, relaxează, calmează şi adaugă un plus de savoare ceaiului.