Medicina NaturistaRecomandate

Regimul Cretan Reduce Riscul de Mortalitate – Soluţii Pentru Sănătate

Potrivit cercetătorilor, regimul alimentar al cretanilor este mult mai sănătos şi mai echilibrat decât al altor populaţii, iar ultimele analize ale rezultatelor unui sondaj realizat pe două milioane de subiecţi au confirmat faptul că o astfel de dietă diminuează semnificativ riscul de mortalitate.

“Acest regim limitează considerabil recidivele după o primă problemă cardiacă, reduce riscul diabetului de tip 2, iar asociat cu recomandările obişnuite, legate de tabagism şi de expunerea la soare, reduce şi riscul de cancer”, precizează specialiştii.

Aperitive nelipsite: salatele mixte

În regimul cretan, cantitatea de fructe şi de legume este predominantă, datorită virtuţilor acestora în ceea ce priveşte combaterea unui număr mare de afecţiuni cronice.

Ca aperitive a tuturor meniurilor, cele mai optime combinaţii benefice pentru sănătate sunt cele obţinute prin amestecul de legume, ceapă, usturoi, ulei de măsline şi brânză.

Ulei de măsline pentru gătit

Gătitul cu ulei de măsline reprezintă unul dintre secretele sănătăţii cardiovasculare a cretanilor. Acesta conţine acizi graşi mono-nesaturaţi, care reduc nivelul colesterolului ‘’rău’’ şi îl cresc pe cel al colesterolului ‘’bun’’.

Mai mult, vitamina E şi polifenolii din uleiul de măsline acționează asemenea unor antioxidanţi asupra pereţilor arterelor, prevenind formarea plăcilor de aterom. Alte beneficii ale gatitutului cu ulei de măsline constau în reducerea riscului de cancer la sân, diabet şi poliartrită reumatoidă.

Aşadar, pentru a profita de toate aceste proprietăţi, trebuie consumate zilnic (pentru gătit sau asezonat) 2-3 linguri de ulei de măsline extravirgin, presat la rece.

Pâinea neagră, la loc de cinste

Se spune că pâinea din grâu cretan previne cancerul gastrointestinal. În prezent, cretanii consumă pâine cu tărâţe, neagră. Pâinea albă este admisă de doar 5-6 ori pe an, la sărbători.

Nici din restaurantele de lux, pâinea neagră, tradiţională, nu este lipsită, aceasta fiind stropită cu puțin ulei de măsline şi cu roşii şi brânză deasupra.

Regimul Cretan – Beneficii Pentru Sanatate

Cerealele şi leguminoasele, nelipsite din meniu

Indiferent că sunt calde sau reci, cerealele şi leguminoasele figurează  în toate meniurile regimului cretan.  Săţioase, ele ajută la evitarea ronţăitului şi momentelor de oboseală de peste zi. Sunt indicate spre consum cele integrale sau semi-integrale, mai bogate în vitamine şi minerale, benefice pentru tranzitul intestinal.

Leguminoasele, precum lintea, năutul sau fasolea uscată sunt foarte bogate în proteine, ceea ce le face excelente pentru cei care doresc să limiteze consumul de carne.

Un pahar de vin la fiecare masă

Polifenolii din vinul roşu ameliorează sănătatea pereţilor arteriali, iar consumată regulat, licoarea aduce multiple beneficii sănătăţii.

Vinul roşu trebuie băut în timpul mesei: maximum 3 pahare pe zi pentru bărbaţi şi 2 pahare pentru femei.

Fără lapte de vacă

Spre deosebire de laptele de vacă, cele de capră şi de oaie conţin mai multe oligoelemente. Specialiştii sfătuiesc ca ele să fie consumate sub formă de brânzeturi fermentate, întrucât numărul mare de bacterii lactice intensifică concentraţia de substanţe nutritive bune.

Atunci când colesterolul constituie o grijă, este indicat sfatul medicului, înainte de a spori cantitatea de brânzeturi consumată. Cu toate acestea, studiile au indicat că deşi cretanii consumă foarte multă brânză, nu au colesterolul mărit. Explicaţia acestei realităţi s-ar datora compoziţiei din alimentaţia lor globală.

Zahărul, înlocuit cu miere

În regimul cretan, zahărul şi dulceţurile sunt înlocuite cu mierea, indiferent de modalitatea de îndulcire: băuturi calde, tartine, iaurturi sau produse de patiserie.

Mierea este mai săracă în calorii, însă bogată în complexul de vitamine B şi în substanţe minerale, în timp ce enzimele ajută la reglarea tranzitului.

Carne, doar la sărbători

Pe Insula Creta, consumul de carne era rezervat doar evenimentelor festive (în mod tradiţional). Nici în prezent, produsele animale nu depăşesc peste 20% din regimul alimentar.

Potrivit ultimelor sondaje, cretanii consumă carne roşie doar de câteva ori pe lună, în timp ce ouăle şi carnea de pasăre sunt prezente în meniu de câteva ori pe săptămână. Pe de altă parte, ei se răsfaţă, în mod regulat, cu mâncăruri pe bază de peşte.